Napište nám

info@aaapenize.cz

Jak založit e-shop a začít podnikat od nuly?

Dnešní doba naskýtá počet možností, jak začít vydělávat a nebýt závislý na zaměstnavateli. Postavit se na vlastní nohy je snem mnohých. Ačkoliv má spousta lidí dobré nápady a mohla by zaplnit díru na trhu, neudělají to. Založit vlastní e-shop jde snadno a rychle, stačí jen dobrý nápad a nebát se. Pokud se člověk rozhodne založit si vlastní e-shop, může se zprvu malý byznys postupem času rozvinout ve větší podnikání a nezávislost je na světě. Jak vytvořit vlastní e-shop? Co vše je potřeba?

Založení e-shopu je jednou z možností, jak vydělávat na internetu. Práce pro e-shop umožňuje práci z domova a bez většího kapitálu. Provozovat e-shop lze prakticky s čímkoliv. Není nutné mít speciální znalosti. Je důležité pouze splnit několik podmínek a výdělek se dostaví zanedlouho. Článek se bude snažit přiblížit téma založení e-shopu. Možná některým pomůže s rozhodnutím, zda do toho jít.

Co je to e-shop

E-shop neboli elektronický obchod je webová stránka, kde podnikající osoby nabízejí své zboží nebo služby zákazníkům. Vše probíhá online. Na e-shopu si zákazníci mohou prohlížet produkty, vybírat a provádět nákupy z pohodlí svého domova nebo odkudkoliv si lze představit. Podmínkou je internetové připojení.

Hlavní výhodou e-shopů je, že umožňují dosáhnout širšího okruhu zákazníků. Fungují prakticky 24/7. Zákazníci tak mají možnost nakupovat a porovnávat produkty online, kdykoliv mají chuť.

E-shopy mohou nabízet různé produkty od oblečení, elektroniky, knih až po e-knihy. Dále se mohou specializovat na poskytování služeb.

Zabezpečení, uživatelská přívětivost a dobrá zákaznická podpora jsou klíčové pro úspěch e-shopů. Správně fungující e-shop může být významným zdrojem zisku.

Jak začít podnikat od nuly

Začít podnikat je snem, který má mnoho lidí. Vydělat peníze na internetu pomocí prodeje vlastních produktů nebo služeb. Při vstupu na trh je nutné zvážit několik věcí. Pro začínající podnikatele může být online podnikání záludné a způsobit nemalé obtíže.

Pro výdělek a úspěch je nutné nejprve zvážit všechna pro a proti. Před založením vlastního e-shopu je nutné projít několik věcí, zda je založení e-shopu opravdu to pravé.

  • Mít nápad. Popřemýšlet o tom, co lze prodávat na e-shopu. Jaké dovednosti, produkty, služby jsou možné. Také panují jisté podmínky, které je třeba splnit pro prodej vlastních produktů, například potravin. Kdo bude cílová skupina, která má být oslovena.
  • Podnikatelský plán. Sestavit si podnikatelský plán, ve kterém budou uvedeny cíle, obchodní model, marketingová strategie, finanční odhady a další důležité aspekty.
  • Financování. Zvážit, jaké finanční prostředky budou zapotřebí pro začátek podnikání. Vlastní kapitál, nebo úvěr?
  • Forma podnikání. Fyzická osoba, společnost s ručením omezeným, nebo jiná právní forma?
  • Marketing. Jakým způsobem bude vypadat propagace a oslovování zákazníků, kde všude bude umístěna reklama – dobrým pomocníkem může být tzv. PPC reklama.
  • Zákaznický servis. Kdo bude odpovídat na dotazy, jakým způsobem. Vytvářet dobré vztahy se zákazníkem je základ.

Začínat podnikat od nuly může být náročné, ale také velmi uspokojivé. Je důležité vše dobře zhodnotit. Je možné se poradit s odborníkem a zjistit, zda je možný úspěch. Založení vlastního e-shopu je jedna z možností, jak pracovat z domova. Vkládat produkty na e-shop lze totiž z domova a jde o celkem nenáročnou práci.

Přes internet lze prodávat v podstatě cokoliv.

Jak založit e-shop

Pokud jsou všechna pro a proti zvážena a je jasné, jaký produkt či služba bude nabízena a jakou formou podnikání, přichází na řadu samotné založení e-shopu. Založení e-shopu v České republice jde celkem rychle a snadno.

Pro založení e-shopu je důležité splnit několik zákonných povinností.

  1. Právní stránka
    • Je nutné zaregistrovat sebe jako podnikající osobu. Možnosti jsou v podstatě dvě. Živnost, nebo firma. Živnost nabízí jednodušší a rychlejší způsob, jak začít podnikat. Pokud je založena firma, může to být z pohledu zákazníka bráno jako důvěryhodnější a je možnost získat si tak více zákazníků. Informace o živnosti či firmě musí být zveřejněna na stránkách e-shopu.
    • Registrace na finančním úřadu, pojišťovně a správě sociálního zabezpečení.
  2. Platba DPH
    • Na začátku to nebude třeba řešit. DPH se platí v momentě, kdy v 12 po sobě jdoucích měsících je překročen obrat 2 miliony Kč.
  3. Vytvoření obchodních podmínek
    • Obchodní podmínky by měly mít samostatnou sekci na webu. Obchodní podmínky musí obsahovat všechny náležitosti kupní smlouvy uzavřené na dálku, také možnosti odstoupení od smlouvy.
  4. GDPR
    • Osobní údaje jsou chráněny nařízením GDPR. To pojednává o ochraně osobních údajů, stanoví povinnosti podnikatelům a přiznává práva fyzickým osobám. Jde o údaje jako je jméno, telefonní číslo, adresa aj.
    • E-shop má povinnost mít dostupnou samostatnou sekci, která obsahuje pravidla zpracování a ochrany osobních údajů. Je zde také uvedeno, jak bude s údaji nakládáno.
  5. Souhlas
    • Je důležité na stránkách mít zaškrtávací políčko se souhlasem, který udělí zákazník.

Splněním několika zákonných podmínek je možné pokračovat k tvorbě e-shopu z hlediska technické stránky. Zákonným povinnostem se žádný e-shop nevyhne. Všechny důležité informace by měly být dostupné na pár kliků.

Tvorba e-shopu

Pokud jsou splněny všechny administrativní a právní kroky, může začít tvorba e-shopu. Vlastní e-shop je možné vytvořit několika způsoby.

Pronájem eshopu – nejlevnější a nejrychlejší způsob, jak založit e-shop. Jde o pronájem jakési šablony. Nahraje se zboží či služba a je hotovo. Tento typ nenabízí moc možností změn. Pro začínající podnikatele je to nejlepší způsob. Pronájem je jinak nazýván jako krabicové řešení. Vše bude k dostání jako celek. Díky malým nákladům pro začátek podnikání je to ideální řešení.

E-shopy na míru – eshop vytvořen na míru je dobrá možnost, pokud jde o originalitu. Je to celkem drahá záležitost. Doba realizace je také delší. Vše je vytvořeno přesně podle představ. Pro tento způsob bývá také další investicí copywriter, který na web dodá příspěvky přesně pro vyhledávač. Web se tak stane viditelnější v online prostředí.

Koupě eshopu – je také možnost si koupit již hotový e-shop. Někteří prodávají své e-shopy, pokud pro ně již podnikání v dané oblasti není lákavé, nebo podnikání zcela ruší. Prodej e-shopu může být pro někoho jiného výhodný. Lze tak koupit plně funkční e-shop. Díky tomuto kroku budou s koupí e-shopu také souviset zákazníci. Po prodeji e-shopu zákazníci zůstanou a člověk tak bude mít jistou klientskou základnu.

Vytvoření eshopu zdarma – existuje několik platforem, jako např. WordPress, které umožnují vytvoření eshopu zdarma. Je to způsob, jak vytvořit e-shop bez poplatku. Stránky nejsou nejdokonalejší, nicméně pro začátek zcela postačí. Jakmile začně e-shop vydělávat, je možné přejít na jinou formu či koupi e-shopu.

Na co nezapomenout při tvorbě e-shopu

Při vytváření e-shopu je důležité nezapomenout na náležitosti, jako je logistika, platební metody aj. Všechny náležitosti je nutné mít předem promyšlené a při tvorbě webu vědět co a jak.

Je důležité mít rozmyšleno, jakým způsobem bude zboží dodáváno k zákazníkovi. V dnešní době existuje nepřeberné množství zásilkových firem, které doručí zboží.

  • Česká pošta – nejzákladnější možnost doručení. Je možné doručit domů nebo na poštu.
  • Přepravní společnostDHL, Zásilkovna, WE|DO, GLS, PPL apod. Prakticky nabízejí stejnou kvalitu služeb. Momentálně některé z nich nabízejí také doručení do smluvních prodejen. Lze tak zboží vyzvednout v nejbližším možném místě, jako je například trafika. Další možnost, která je nyní na vzestupu, jsou výdejní boxy. Zde lze platit pouze kartou. Zákazník si výdej provede sám. Jejich rozmístění se stále rozrůstá a fungují 24/7.
  • Osobní odběr – pro začínající podnik tato možnost nebývá tak častá.

Další důležitou věcí je platební metoda. Jakým způsobem bude za zboží či službu placeno. Nejčastěji bývá jako způsob platby nabízen převod peněz nebo online platba pomocí karty. Peníze jsou připsány prakticky ihned a zboží je rychleji expedováno. Další možnost je dobírka, kdy zákazník platí až při doručení zboží. Určitě je dobré mít všechny formy platby. Někteří zákazníci neradi platí dopředu. Při novém e-shopu, kdy ještě není vytvořena důvěra, to platí obzvláště.

Lze začít podnikat bez kapitálu?

Dnes je možné zažít podnikat i v podstatě bez kapitálu. V čem podnikat bez kapitálu?

  • Nabízet služby či produkty vlastní výroby. Jde například o služby copywritera či lektora cizích jazyků. Výroba z ovoce z vlastní zahrádky. Zde je nutné zdůraznit, že pokud se jedná například o potraviny, je nutné splnit podmínky pro prodej vlastních produktů. Například hygienické.
  • Pomocí sociálních sítí lze vytvářet marketing zdarma. Stránky a fotky o novém e-shopu, sdílení mezi přáteli.
  • Propagace produktů jiných podnikatelů na své stránce.
  • Dobrý nápad, který může dostat finanční injekci od investorů či státu.

Začátek podnikání bez kapitálu vyžaduje kreativitu, píli a trpělivost. Postupně budovat svůj podnik a s úspěchem investovat do jeho růstu a rozvoje.

Jak ověřit e-shop

Dnes je na internetu provozováno mnoho e-shopů. Výběr je veliký, a tak je důležité oslovit zákazníka. Existuje několik možností, jak ověřit svůj e-shop a získat tak důvěryhodnost.

  1. Certifikace. Existují certifikační programy, které potvrzují, že e-shop splňuje určité standardy kvality, bezpečnosti nebo etiky.
  2. Recenze zákazníků. Tento způsob ověření bývá nejcennější. Lze nabádat zákazníky, aby po nákupu na e-shopu nechali recenzi nebo hodnocení. Pozitivní zpětná vazba od spokojených zákazníků zvýší důvěru nových návštěvníků. Lze také vytvořit odměny za doporučení.
  3. Vrácení a záruky. Dát zákazníkům jasnou informaci, že je možné zboží vrátit například v delším časovém období. To vytvoří dojem spolehlivosti a zodpovědnosti vůči zákazníkům.
  4. Spolupráce s renomovanými partnery. Najít důvěryhodné dodavatele, kteří již mají své místo na trhu.
  5. Aktivita na sociálních médiích. Komunikace se zákazníky. To může pomoci budovat důvěru v podnikání.

Ověření e-shopu je důležité, pro vytvoření pověsti a získání zákazníků. Je důležité sledovat všechny zpětné vazby a reagovat. Díky tomu je možné opravit případné chyby.

Vlastnit e-shop může být jednoduchá forma výdělku z domova. Mnoho lidí hledá způsob, jak zůstat doma, a přesto vydělávat. díky vlastnímu e-shopu lze pracovat kdykoliv a odkudkoliv. Vkládání produktů na e-shop závisí jen na časových možnostech. Určitě je dobré přemýšlet nad tím, zda to není možnost výdělku.